شاید شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید غذاهای متنوعی بپزید، در سرو شام حرفه‌یی باشید و در کنار آن نیز یک دسر خوشمزه درست کنید، اما فرصت کافی برای انجام این کارها را ندارید. نگران نباشید! احساس شما میان افراد شاغل و یا کسانی که برنامۀ شلوغی دارند اما در عین حال علاقه‌مند به آشپزی و قنادی هستند، مشترک است. درست است که بخش زیادی از این مشکل به دلیل نداشتن وقت کافی‌ست اما یکی از مهم‌ترین دلایل آن نیز می‌تواند آماده و مجهز نبودن شما باشد!

هر قناد حرفه‌یی ظاهر و شرایطی دارد که به او در حرفه‌یی بودن کمک می‌کند و نتیجۀ کارش را فوق‌العاده نشان می‌دهد. خلاصه‌اش این می‌شود که برای آنکه دسرهای خوشمزه درست کنید و کمی حرفه‌یی و این‌کاره به نظر برسید حتماً نباید یک رسپی خوب داشته باشید، ابزار بیش از آنچه فکر می‌کنید به شما کمک خواهند کرد!


همزن‌ها و قلم‌موها کنار دست‌تان باشد
به آنها احترام بگذارید! همیشه باید تمیز و در دسترس باشند، قرار نیست هر وقت که شروع به پخت‌وپز و یا تهیه دسر کردید به دنبال قاشق‌ها، کفگیرها و همزن‌های خود بگردید. این ابزارهای تخصصی به شما کمک خواهند کرد که حرفه‌یی‌تر از قبل به نظر برسید، ضمن اینکه تنوع آنها با کاربردهای مختلف فرآیند انجام کار را راحت‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

این تصور که تنوع کاردک‌ها، چاقوها، همزن‌های دستی و نظیر اینها تنها برای فروش بیشتر و یا پر کردن قفسه‌های آشپزخانه از سوی تولیدکننده‌ها روانۀ بازار می‌شوند اشتباه است. افراد حرفه‌یی به درستی این ابزار را به کار می‌گیرند و یکی از دلایلی که نتیجۀ کار آنها با شما متفاوت است نیز همین است!


ظروف پخت و پز را کامل کنید
اینکه در رسپی‌های مختلف، دستور استفاده از ظروف مختلف داده می‌شود، برای پر کردن ظرفشویی آشپزخانه نیست! اندازۀ ظرف‌ها، الک کردن مواد غذایی، اندازه گرفتن مقدار آنها و یا استفاده از ظروف خاص فلزی، شیشه‌یی و پلاستیکی هر کدام داستان خاص خود را دارند.

اگر می‌خواهید مواد غذا و یا دسر شما در طول فرآیند آماده‌سازی آنچه که باید را تجربه کنند، این ظروف را کامل کنید. همچنین داشتن ظروف مخصوص پخت در فر و یا روی گاز می‌تواند شکل و شمایل نهایی غذا و دسر شما را فوق‌العاده نشان دهد. ظرف‌های پخت مخصوص که هر کدام برای انواع بیسکوییت‌ها، کیک‌ها، پای‌ها، پن‌کیک‌ها و رول‌ها به کار می‌روند، کار برش و سرو نهایی را نیز برای شما آسان‌تر می‌کنند.


پارچه‌، دستگیره و پیش‌بند مخصوص داشته باشید
یک حوله مناسب که دم دستتان باشد و در هر وضعیتی دست خود را با آن پاک کنید، یک دستمال مناسب برای خشک کردن ظرف هایی که خیلی سریع به آنها احتیاج دارید، دستکش‌ها و دستگیره‌های مناسب برای جابه‌جا کدرن ظروف داغ و نظیر اینها، سرعت کار شما را بالاتر خواهد برد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که این وسایل را سال تا سال از کشوی آشپزخانه بیرون نمی‌آورید بهتر است تجدید نظر کنید، این وسایل هم اشتیاقتان را برای آشپزی و درست کردن انواع دسر بالا می‌برند و هم شما را حرفه‌یی‌تر می‌نمایانند. قرار نیست تمام این کارها را تنها با یک حولۀ کوچک انجام دهید که احتمالاً آن را پیش از این برای دم کردن برنج به کار گرفته‌اید!


برای تزئین مجهز شوید
وسایل تزئین غذا، دسر و کیک‌های خود را کامل کنید. این ابزار حسن ختام هنر شما برای نشان دادن توانایی‌های واقعی‌تان هستند. هر قناد و آشپز خوب و یا به قول معروف دست‌پخت‌خوشمزه، هر مادۀ غذایی را یک اثر هنری می‌داند. شما نیز باید برای تزئین هر چیزی، به هر روشی آماده باشید.